יום שישי, 16 בנובמבר 2007

למצטרפים החדשים - הסבר כללי על יצירת דמות

חשבתי לשים פוסט קצר על תהליך יצירת הדמות למשחק שלנו, רק כדי לסבר את האוזן למשתתפים החדשים שיצטרפו אלינו בקרוב. האמת שבמשחק הזה תהליך יצירת הדמות הוא ממש קצר וקולע:

שלב א': מי אתם ומאיפה באתם?
בגלל שהשיטה מבוססת על עולם רוקוגאן היפני-משהו, כפי שאלי הסביר, אז המעמד והמיקום של הדמות בחברה מגדירים את רוב הדמות שלכם. שלוש השאלות הבאות די סוגרות לכם 80% מהדמות:

1) מאיזה שבט הדמות? (ראו לינקים לשאלון ורשימת שבטים בפוסט הקודם) זה מגדיר את סגנון ההתנהגות ותפיסת החיים של הדמות שלכם, אולם רק בצורה גלובלית. בשלב ב' יהיה מקום לכוונון עדין יותר.

2) מאיזה משפחה בשבט אתם? כל שבט כולל משפחות שונות. המשמעות המשחקית של משפחה היא שיש משפחות שמעודדות פיתוח של מהירות, או סיבולת, או חכמה, או רגישות וכו'. המשפחה שתבחרו תתן לכם שיפור מסוים לתכונה אחת שלכם.

3) מאיזה מקצוע אתם בשבט? המקצוע מגדיר את ההכשרה שלכם והדרך שבחרתם בה לשרת את השבט שלכם. ברוב השבטים יש שלושה מקצועות אפשריים המקבלים נופך ייחודי אחר בכל השבט - הלוחם סמוראי, השוגנג'ה (מעין איש-דת מכשף), או איש החצר (הדיפלומט; יש לציין כי לדיפלומטיה חשיבות לא פחותה משאר התחומים בעולם היפני הזה...). מעבר לכך בכל שבט יש מקצוע ייחודי האופייני לו וביניהם סייר, מסתער, שינובי (נינג'ה מתנקשת), נזיר מקועקע, נזיר פציפיסט (בערך), עלמת-חרב, צייד-ראשים, ועוד אסכולה שמאמנת מעין קומנדו של שבט העגור. אפשר גם לשחק גם איש המשמר הקיסרי, כרוז קיסרי, וכן רונין - כל אחת מהדמויות שהזכרתי אך ללא אדון - וגם נזירים, שהם סיפור אחרי לגמרי... בקיצור יש בחירות.

המקצוע מעניק תוספת נוספת לתכונות, וכן את כל המיומנויות ההתחלתיות שהדמות שלכם מתחילה איתן. כמו כן, הציוד שאיתו אתם מתחילים את המשחק והזכויות המוקנות לכם מעצם מעמדכם נקבע ע"י המקצוע שלכם.

שלב ב': אוקיי, אבל מי אתם באמת?
אז נכון שהמקצוע שלכם והמשפחה מגדירים את מקומכם בחברה אבל מתחת לכל זה יש בנאדם. אתם מקבלים 45 נק' כדי לבצע התאמה אישית של התכונות והידע של הדמות שלכם. בשלב זה אתם משקיעים את הנקודות כדי לפתח את הדמות שלכם לכדי דמות עגולה ואנושית. אתם יכולים לבזבז את הנקודות על:

(*) יתרונות: יכולות מולדות או תכונות טבעיות שהן מעבר לגדר הרגיל. אם תקחו תכונות שליליות כאלה - חסרונות - תוכלו להרוויח עד 10 נקודות נוספות לבניית הדמות.
(*) תכונות: לכל דמות יש שמונה תכונות שמחולקות לחמש טבעות (ומכאן חמשת הטבעות) סיבולת וכוח-רצון הנובעים מטבעת האדמה, אינטיליגנציה וזריזות הנובעים מטבעת האש, כוח וחדות-תפיסה הנובעים מטבעת המים, ורפלקסים ומודעות הנובעים מטבעת האוויר. הטבעת החמישי היא טבעת האיִן - שמייצגת את הכוחות הנסתרים הגלומים בדמות שלכם.
(*) מיומנויות: דברים שהדמות שלכם יודעת לעשות. כולל אומנויות לחימה ומיומנויות בין-אישיות.
(*) קטות: תרגילים שאתם מבצעים לפני הקרב ומשפרים את יכולתכם
(*) קסמים וכו'...
(*) כבוד: הכבוד העצמי שלכם, ולמעשה המדד לערך העצמי שלכם.

זהו. יש לכם דמות.

אין תגובות: